Wauw

Soraya Latten 19 oktober 2019
** Let op Dance or Die is het derde deel van de Truth or Dance trilogie en kan spoilers over deel 1 en 2 bevatten **

India en Zoë zitten in het laatste jaar van hun dansopleiding en maken zich klaar voor hun auditie bij het Nationale Ballet. Maar de groepsapp Truth or Dance blijft als een dolk boven hun hoofd hangen. Nikkie en Lisa hebben dankzij Truth or Dance al moeten stoppen met de opleiding en niets lijkt degene achter de app te kunnen stoppen. Zij is uit op wraak, maar waarom?

“Gespannen staan we om haar heen, starend naar het scherm.
DANCE
@truthordance is aan het typen…
OR
@truthordance is aan het typen…
DIE.”

In dit huiveringwekkende laatste deel van deze spannende young adult serie zullen we er eindelijk achter komen wie er achter Truth or Dance zit. De complottheorieën zullen door je hoofd heen razen en iedereen is opeens een verdachte. Net als in de vorige twee delen van deze geweldige serie zet Chinouk je telkens op het verkeerde been en zorgt ze ervoor dat je alles om je heen vergeet. Dit boek kun je gewoon niet wegleggen totdat je met een ‘Noooooo freaking way’ dit boek dichtslaat en je direct alles weer wil herlezen wat er moeten toch meer aanwijzingen zijn dat die ene persoon achter dit hele gebeuren zit.

“MIS JE ME?
DAT HOEFT NIET, HOOR,
IK BEN ZOALS
ALTIJD DICHTBIJ.
SLAAP LEKKER ALVAST.”

Chinouk heeft zo’n meeslepende schrijfstijl en beschrijft situaties en personen zo levensecht dat je echt belandt in de wereld van India, Nikkie, Zoë en Lisa. Het is alsof je langs de zijlijn meekijkt bent naar wat hun allemaal overkomt. Ook in dit laatste boek zijn er weer heftige en intense situaties. Waar in het vorige boek de dood van één van de karakters één van de heftigste gebeurtenissen was, overtreft dit laatste deel alles, en zal je niet alleen kippenvel geven maar ook zul je misschien wat tranen moeten laten. Je bent gewaarschuwd!

Chinouk Thijssen is freelance corrector en auteur, ze schreef o.a. de young adult thriller Fataal spel en de Truth or Dance trilogie. Op dit moment wordt er gewerkt aan het filmscript van Fataal spel.

Meer recensies van Soraya Latten