Dit boek heeft alles wat een hervertelling moet hebben

Soraya Latten 17 september 2019
Als Lora verdwaald in een groot donker bos is ze bang dat ze dood gevonden zou worden. Als ze een lichtje ontdekt dat haar naar een groot kasteel leidt is ze dan ook verbaast. In het kasteel wordt ze opgevangen en leert ze de knappe prins Bobby en zijn zusjes kennen. Maar zijn geheimen in het kasteel en als Lora’s ‘boze’ stiefzus op komt dagen moet Lora haar best doen haar prins te behouden en de geheimen van het kasteel te ontrafelen.

“Opeens voel ik iets op mijn schouders rusten, aarzelend, maar wel duidelijk en zwaar. Handen. De plotselinge adrenalinestoot die in me opkomt, neemt mijn lichaam van me over ‘Laat me los,’ hoor ik door de nachtelijke stilte galmen.”

Hou jij van sprookjes? Dan is dit het ideale boek voor jou! Dit boek bevat namelijk elementen van zoveel sprookjes. Het heeft alles wat een sprookjesboek zou moeten hebben maar wel eentje die plaatsvindt in onze tijd. Dit verhaal lees je gemakkelijk in een paar uur uit maar kan je ook rustig stukje bij beetje lezen want je zit zo weer in het verhaal. De karakters zijn door Luna op een leuke eigentijdse manier beschreven, de nieuwsgierige hardloopster Luna, de ondeugende zusjes Charlotte en Alice en charmante Bobby zullen je innemen en meenemen in dit bijzondere verhaal.

“‘Eet smakelijk Lora,’ zegt Margriet nog, voor ze door de slaapkamerdeur verdwijnt en ons alleen laat. ‘Bedankt…’ lispel ik terug, ook al heb ik plotseling geen honger meer. Liggend op mijn rug staar ik naar de geborduurde rozen op het laken boven mijn hoofd, totdat mijn veelvraat mijn maaltijd opgeschrikt heeft. Dan schiet me iets te binnen: hoe wist ze mijn naam? Die heb ik haar toch niet verteld!”

Dit boek is een absolute ‘coverbuy’ als je die hebt gezien dan wil je dit boek gewoon in de kast hebben staan. Niet alleen de cover maar ook de layout van dit boek is prachtig. Elk hoofdstuk wordt ingeleid met een afbeelding en tevens staan er af en toe prachtige illustraties bij die door Luna zelf gemaakt zijn. Day dreamer is deel 1 van een tweeluik waarvan het tweede boek, Night Thinker,  in het voorjaar van 2020 uit zal komen.
Luna van Roosen haar grote passie is schrijven, die passie combineert ze met haar studies. Day Dreamer is haar Young Adult-debuut

Meer recensies van Soraya Latten