Nog beter dan deel 1

Soraya Latten 13 juni 2019
Kyla is er net achtergekomen dat haar levo het niet meer doet zoals hij het zou moeten doen. Herinneringen komen in haar op maar blijven lange tijd vaag. Toch weet ze dat ze haar biologieleraar kent, maar of ze daar blij mee moet zijn? Kyla gaat op onderzoek uit en ontdekt steeds meer dingen waardoor haar herinneringen worden getriggerd. Maar met een wazig brein, een moeder waarvan ze niet weet of ze haar kan vertrouwen en de hoeders die haar in de gaten houden moet ze leren om in zichzelf te gevolgen en erachter te komen wie ze werkelijk is.

Een tweede deel (en derde eveneens) is altijd een beetje spannend als lezer, want kan het volgende deel wel waarmaken waarmee in het eerste deel werd gestart. Dit tweede deel kan dat zeker! Je leert Kyla nog beter kennen en ook haar vrienden en vijanden. Je wordt echt in de huid van Kyla getrokken waardoor je op veel momenten het gevoel hebt alsof je zelf voor bijna onmogelijke keuzes staat.
Voor mij was dit tweede deel zelfs nog beter dan het eerste deel omdat je veel meer leert over Kyla wie ze is en was. De angst is op de momenten dat het moet echt voelbaar en ik leefde echt intens mee met meerdere karakters in dit boek.
Wat erg fijn was dat Teri op goede manier essentiële momenten van boek 1 Gewist heeft verwerkt in dit tweede deel. Zoals doormiddel van een flashback, een ontmoeten en nog andere manieren zodat je na een paar hoofdstukken alle belangrijke dingen uit boek 1 weer in je hoofd hebt zitten zonder dat het een opsomming word.
Het boek is uit maar ik ben zo blij dat deel 3 er al bijna aankomt, ik kan niet wachten om erachter te komen wat Teri in dit laatste deel voor ons in petto heeft!

Teri Terry is geboren in Frankrijk maar heeft in verschillende landen gewoond voordat ze zich settelde in Engeland. Naast vaak te zijn verhuist heeft ze ook meerdere banen gehad o.a. als wetenschapper en advocaat. De Slated trilogie is de eerste serie van Teri die in het Nederlands is vertaald.

Meer recensies van Soraya Latten