Rémi voelt zich altijd al een buitenstaander, niet alleen op school of tussen vrienden maar ook in zijn gezin. Hij wil weten waarom hij zo anders is maar dan ontploft zijn huis met daarin zijn ouders en zus. Zonder familie en doel gaat hij in op een voorstel om mee te gaan naar het mysterieuze Creodroom, waar de wetenschap haar tijd ver vooruit is, en de kinderen net zo zijn als Rémi. Eindelijk denk Rémi zijn thuis te hebben gevonden maar dan haalt zijn verleden hem in en moet hij alsnog op zoek naar de waarheid over zichzelf en zijn familie.

“‘Jullie moeten met hem praten Het is niet eerlijk. Hij heeft er recht op om het te weten.’ Rémi blijft staan zonder een geluid te maken, bijna zonder te ademen. […] ‘Hij is te jong.’ Zijn vader klinkt moe, ongeconcentreerd. […] ‘Dat is onzin. Dat weet je zelf ook wel. Pa, hoe kun je nou een briljant professor en onderzoeker zijn en tegelijkertijd zo’n ongelooflijke onbenul.’ […] ‘Wil je dan dat hij op een dag zelf de la vindt waar jullie alles in hebben verstopt? Dat hij zelf ontdekt waarom mama…’ Iemand slaat op tafel”

Lara Reins schreef met Upgrade een goed geschreven, spannend en uniek debuut. Je wordt zodra Rémi in Creodroom komt opgezogen door de wereld die door Lara is gecreëerd en je wil vanaf dan alleen nog maar meer weten en lezen. Doordat Lara een beeldende manier van schrijven heeft weet ze de omgeving van Creodoom echt tot leven te brengen en kun je je de omgeving hiervan echt voor je zien en loop je haast zij aan zij met Rémi en Emma.

Niet alleen de omgeving spreekt aan maar ook de karakters zijn door Lara op een prachtige wijze tot leven gebracht en je kunt echt een band met ze ontwikkelen en je krijgt al snel de neiging om deze kinderen te helpen waar je kan. Waar ze in het begin van het verhaal nog wat oppervlakkig blijven leer je gaandeweg het boek de achtergronden van de verschillende personages steeds beter kennen waardoor ze steeds meer een verleden en daardoor ook een toekomst krijgen.

REPORT THIS AD

Dit boek sluit af met een spannende cliffhanger en met nog zoveel vragen die je beantwoordt wil hebben dat je eigenlijk direct door wil, en moet, met deel 2. Gelukkig ligt dit tweede deel, Black-Out, al in de winkel en hoeven we ook op het laatste deel niet zolang meer te wachten aangezien deze begin 2020 uitkomt. Deze boeken is een aanrader voor iedereen die de boeken over Harry Potter heeft verslonden.

Lara Reins verhuisde 10 jaar geleden naar Frankrijk waar ze nu leeft, leest en schrijft. Vooral met dat laatste kunnen we erg blij zijn! Het liefst schrijft ze spannende boeken voor jongeren die op zoek zijn naar zichzelf in een wereld die steeds verandert. Upgrade is haar debuut.

Reacties op: Spannend, een aanrader voor elke Harry Potter lover

Upgrade - Lara Reims