Als Luc ‘s nachts in een donkere steeg een jonge vrouw ziet besluit hij zich over haar te ontfermen. Zelf weet ze niet wie ze is en waarom ze in dat donkere steegje lag. Samen met Luc gaat Djenna op zoek naar wie ze is, maar dan blijkt ze zelf te worden gezocht. Er ontstaat een bijzondere vriendschap tussen de ouderwetse Luc en de hypermoderne Djenna en samen gaan ze haar verleden achterna om niet alleen achter de waarheid te komen maar ook haar opdrachtgever te vinden en te verslaan.

“Midden op het bed lag een koffer, open, alles eruit. Kleren lagen overal, ondergoed, broeken, rokjes. De kast stond open, een jas lag binnenstebuiten gekeerd op de grond. In de badkamer lag een toilettas, de inhoud uitgestort over de wastafel. Ze stond versteend te kijken: haar spullen die vertrouwdheid hadden moeten bieden, waren ontwrichtend. Het voelde alsof ze aan een richel hing en iemand met de hak van zijn schoen op haar vingers stampte. Luc liep door, naar het bed, de kast, de badkamer, en zei dingen die ze al wist. ‘Er is hier iemand geweest’”

Met Verloren vrouw kunnen we na een aantal jaar stilte weer genieten van de meeslepende verhalen die Charles Den Tex schrijft. In dit geval wordt het voor de lezer wel iets moeilijker gemaakt doordat het verhaal switched tussen het heden en het verleden en verschillende karakters, doordat dit niet duidelijk wordt aangegeven per hoofdstuk kan dit in het begin verwarrend zijn, maar als snel ben je gewend aan de schrijfstijl en wordt je meegesleept in het verhaal van o.a. Luc en Djenna.

Den Tex heeft ervoor gekozen om verder te gaan dan in zijn vorige boeken door er een vleugje Science Fiction aan toe te voegen, waardoor het verhaal een hightech randje krijgt.
Dit is op zo’n manier in het verhaal verwerkt dat het niet onrealistisch wordt maar het boek juist een extra dimensie krijgt en je nog nieuwsgieriger wordt naar het hoe, wat en waarom.

Doordat je al vanaf het begin met vragen zit over o.a. Djenna en Luc blijft je nieuwsgierigheid getriggerd en wil je blijven doorlezen. Aan het einde zul je niet alleen de antwoorden op die vragen krijgen maar ook zelf gaan nadenken over de toekomst, en hoe de technologie deze kan beïnvloeden.

Charles Den Tex won al drie keer de Gouden Strop voor o.a. zijn boek CELen mag zichzelf rekenen tot één van de beste thrillerschrijvers van ons land. Ook met Verloren vrouw bewijst hij opnieuw zeker bij deze top te horen.

Reacties op: Thriller met een hightech/scifi randje

Verloren vrouw - Charles den Tex