Een gezellig kort verhaal

Soraya Latten 22 mei 2020
Als Molly een tuin moet renoveren op een hotel kasteel in Wales gaat Lily, die haar getrouwde crush wil vergeten, maar al te graag mee. Daar aangekomen valt Lily als een blok voor de eigenaar van het hotel kasteel, David Jones, als hij haar mee vraagt op antiekjacht twijfelt ze dan ook geen moment. Maar of dat zo’n goed idee is? Lily wil namelijk niet weg uit Londen en heeft nogal wat vooroordelen over Wales en zijn bewoners. Ook de steeds terugkerende andere David Jones vind Lily maar verdacht. Wie is David eigenlijk en wat wil hij van haar?

“Die man ziet er werkelijk uit om in te bijten. Hij zou zo in een brochure met biologische producten kunnen staan, echt waar.”

Weer een heerlijke feelgood van Dani van Doorn, je kunt als feelgood/chicklit lover niets anders dan fan zijn van deze schrijfster. En ook dit korte verhaal is het zeker waard om te lezen. De vlotte schrijfstijl en levendige karakters maken het boek makkelijk leesbaar en zorgt ervoor dat je maar wil blijven doorlezen.
Lily heeft, net als Helen uit Liefde in de lens, met haar losse gewrichtsbanden en haar ongewone beroep iets bijzonders wat haar karakter uniek maakt en ervoor zorgt dat ze je bij blijft. Juist omdat ze ook nog verschillende klungelige dingen doet in het boek. Dit maakt het boek naast prettig om te lezen ook nog humoristisch

“Ik realiseer me ineens dat ik al heel lang niet meer aan collega Peter heb gedacht. Saaie vent eigenlijk.”

Dani haar karakters zijn net wat volwassener dan in de meeste feelgood romans waardoor ze net iets langer nadenken voordat ze een beslissing nemen, dit maakt dat het minder voorspelbaar wordt.

Helaas heeft dit boek gewoon net te weinig pagina’s. Hierdoor is het einde snel en abrupt en leek, in tegenstelling tot de rest van het verhaal, ongeloofwaardig waardoor er wat verloren ging aan de opgebouwde gevoelens van de lezer. Dit maakt het in mijn ogen wat minder goed dan de vorige boeken die ik van Dani las maar nog steeds een lekker kort verhaal voor tussendoor.

Dani van Doorn schrijft voor verschillende uitgeverijen en houdt ontzettend van romantiek vooral als er een vleugje humor aan toe gevoegd wordt. Naast hedendaagse en historische feelgood boeken schrijft Dani ook kinderboeken. Haar boek Jacht op een schat stond in 2019 op de shortlist voor de Valentijnprijs voor het beste Nederlandstalige romantische boek.

Meer recensies van Soraya Latten