Perfecte resten, perfecte spanning.

Sorbotrol 30 november 2019
Perfecte resten. Wat kun je er mee? Wat kan een oud profiler er mee? Wat kan een uit Frankrijk weggevluchte Interpol inspecteur er mee? Wat kan de nieuwe anders dan andere collega Ava er mee? Wat kan een team op een Schots politiebureau ermee?

De voor zijn verleden uit Frankrijk gevluchte half Schotse inspecteur Luc Callanach en zijn nieuwe collega, klankbord en nieuwe vriendin Ava Turner kunnen er aanvankelijk niet zo heel veel mee. Net als het team op het politiebureau in Edinburgh. Terwijl aan de andere kant de pers druk uitoefent.

Maar kan iemand die perfecte resten achter laat zich altijd inhouden of raakt zo iemand op enig moment overenthousiast en ontstaan er dan minuscule barstjes in de perfectie? Kan zo iemand fouten maken? Of is het ego te groot om dat te zien of toe te geven? Kan zo iemand geluk afdwingen?

Perfecte resten is een verhaal waarin door een samenspel van ervaring, toevalligheden, back to basics denken, intellect en simpele opmerkingen openingen ontstaan. Een verhaal met meerdere soorten van spanning, met angst, gebroken mensen, verhardende personen, met her en der gruwel, soms lief menselijk en ook her en der zeer onverwachts. Naast de zaak waar Luc aan werkt, werkt Ava ook aan een zaak. Ze blijken een prima klankbord voor elkaars zaken te zijn. Alles is op een prima manier met elkaar verweven. Mede door de prettige schrijfstijl lees je dit boek in sneltreinvaart uit. Het verhaal dendert met de nodige spanning door tot het einde!

Ik heb bijzonder genoten van dit verhaal. Ik zat er helemaal in en leefde mee met Luc en Ava. Zo erg zelfs, dat ik hardop begon te foeteren tegen Astrid. Dan heeft de auteur het goed gedaan. Dit boek krijgt van mij 5 sterren.

Ik kijk uit naar het volgende boek van deze nieuwe “Luc & Ava” serie.

Meer recensies van Sorbotrol