Rasverteller

Stef Smulders 11 mei 2018 Auteur
Hoewel het einde een beetje een afknapper is, geef ik dit boek toch vier sterren omdat het zo goed geschreven is. De auteur is een rasverteller en heeft een prachtige stijl die soms net zo barok is als die van Ilja Pfeijffer maar dan zonder diens luchtledige, zichzelf feliciterende l’art pour l’art. Bij Van Aken past het altijd precies bij het verhaal. De belevenissen zijn interessant genoeg om door te blijven gaan met lezen, ook al zakt het verhaal als geheel wel eens in of vervalt het in herhaling. Ik ruil La Superba graag in voor deze ommegang.

Meer recensies van Stef Smulders