Troostkind

03 juli 2015
Het boek gaat over een gezin dat bestaat uit 4 personen. Vroeger waren ze met 5 en naar de buitenwereld lijkt het alsof het gezin de dood van hun dochtertje of zus heeft verwerkt maar er is 1 persoon die het maar niet verwerken. Ook is er nog 1 gezinslid die onberekenbaar is en voor heel wat conflicten zorgt in het huishouden. Astrid is de moeder van het gezin en op een dag komt ze iets te weten wat niet normaal lijkt en ze gaat op onderzoek uit.

De hoofdpersonages van het boek zijn heel goed beschreven. Astrid is een van de hoofdpersonages. Ze praat vaak tegen haar moeder in gedachten (een trouwe Jehova volgelinge) en dit is toch wel een meerwaarde voor het verhaal. Op deze manier komt men steeds meer te weten over haar verleden. Ik vond het verhaal ook vrij realistisch neergeschreven door Loes den Hollander. Het boek heb ik met veel plezier gelezen net zoals de andere boeken van haar hand. Ik kan niet uitleggen wat het is maar de boeken van Loes den Hollander hebben iets realistisch wat het ook weer mega spannend maakt. De eindconclusie van mij is dan ook een super goed boek wat mega spannend is.

Meer recensies van