Feelgood, maar wel met diepgang

Susanne 26 januari 2021
Och die Essie toch! Woont samen met Paul: zéér gestructureerd, zéér netjes, met een moeder die erg graag de controle heeft, alles hartstikke fijn, maar wanneer ze een beetje aangeschoten is, schrijft ze voor zichzelf een brief waarin ze nu eens écht de waarheid zegt over haar leven. Natuurlijk alleen voor haarzelf!! Alleen: door een gek toeval wordt de brief verstuurd naar haar gehele adresboek. Ai, wat nu? Essie komt in een totaal andere situatie terecht, moet woonruimte zoeken en een baan en dat lukt haar. Ze begint te wennen aan haar nieuwe leven en wij, lezers, genieten mee van haar leven op het plein, van haar excentrieke verhuurster die overloopt van levenslust en van haar baan in het oergezellige buurtcafé. En we maken kennis met Lucas, haar baas, Jude, Caz, Brendan, Conor niet te vergeten... je zou zo naar binnen willen stappen en aansluiten.
Feelgood? Jazeker, maar beslist niet oppervlakkig, want er komen ook belangrijke thema's aan de orde.

Meer recensies van Susanne