Abby Ryan bundel

sven (JustBooks) 10 september 2019
De Abby Ryan bundel bevat beide boeken over Abby. Bestaande uit Het atria project en De vloek van Bedaron.
Verhaal
Het verhaal is zeer vlot geschreven en speelt zich af op verschillende planeten. Het verhaal bevat redelijk wat verrassingen die niet altijd voorzien kunnen worden. Misschien kon de omgeving nog wat meer omschreven worden.
Personages
We volgen Abby Ryan die zichzelf dient terug te vinden doorheen de gebeurtenissen. Niets is wat het lijkt en diegene die niet te vertrouwen zijn blijken toch nog bondgenoten te zijn. Ze leert van zichzelf dat ze meer is dan ze eigenlijk dacht van zichzelf.
De personages zijn mooi vormgegeven en zijn zo menselijk als maar kan zijn. Het hoofdpersonage Abby krijgt redelijk wat te verwerken waarvan ze ondersteboven is. Ze word niet gespaard en heeft het dan ook moeilijk om te weten wie ze nu wel en niet kan vertrouwen. We zien haar groeien van een eigenares van een boekenwinkel naar een koningin. Tijdens deze groei treden er hoogstwaarschijnlijk bij de lezer wat gevoelens van medeleven op.
Slot
In het slot worden alle losse draadjes terug aan elkaar gehangen en vastgezet tot een passend einde van dit tweeluik.
Éen van de zaken die terugkomen in het boek is dat men veel kan bereiken met samenwerken. De personages zijn soms gedwongen samen te werken waardoor ze verder raken in een situatie dan dat ze dit alleen zouden gedaan hebben.

Conclusie
Ursula Visser schrijft op een vlotte manier en kneed haar personages hun karakters zodanig dat ze maar al te menselijk over komen. Door ze op deze manier te vormen voelt de lezer mee met de karakters. Meevoelen in zowel een positieve als negatieve vibe.
Mensen die een boek lezen van Ursula zullen hoogstwaarschijnlijk er meer willen lezen.

Meer recensies van sven (JustBooks)