Het ultieme verhaal van Ferrari werd geschreven door Brian Laban. Deze auteur heeft al meerdere boeken geschreven over de topmerken in de autoindustrie en zelfs boeken geschreven over een bepaald type auto.
Met het ultieme verhaal van Ferrari schrijft hij de volledige geschiedenis neer van het iconische merk met het steigerende paard. Hij verteld over het leven van Enzo Ferrari , de stichter van Ferrari. Een man met een visie maar blijkbaar met een minder goed karakter. Vooral gefocusd op de racerij en minder op verkoopscijfers . Zijn karakter zorgde eigenlijk ook voor concurensie toen hij niet wou luisteren naar Lamborghini toen deze aanpassingen voorstelde aan zijn Ferrari. Uit frustratie begon deze dan zijn eigen merk Lamborghini.
Er word stilgestaan bij de verschillende types wagens die gemaakt geweest zijn ,maar ook naar de prestaties in de verschillende types wedstrijden die gereden werd. Naar de piloten in de racerij zoals bv Michael Schumacher en Jacques Villeneuve.
Hier en daar word kort geschetst hoe de concurrentie was met de andere merken zoals Ford , Lamborghini en Porsche.
De redelijk gedetailleerde tekst word afgewisseld met prachtige foto’s van de auto’s of van de gebeurtenissen. De foto’s worden aangeduid met het type wagen dat ze afbeelden.
Conclusie
Een prachtig naslagwerk van het merk met het steigerende paard dan voor autoliefhebbers nog altijd tot de verbeelding blijft spreken.

Reacties op: Een prachtig boek voor de autoliefhebber.

Het ultieme verhaal van Ferrari - Brian Laban