Wie vermoorde Aurora?

sven (JustBooks) 27 september 2019
Op een dag is het debuut boek van Gytha Lodge. Gytha begon haar schrijverscarriëre met het maken van drama toneelstukken en prijswinnende games. Met Op een dag start ze een reeks over Jonah Sheens.
Verhaal
Het verhaal speelt zich af in twee tijdzones. Aan de ene kant hebben we het jaar 1983 waarin we Aurora volgen en aan de andere kant het heden waarin Jonah sheens Aurora haar moordenaar wil ontmaskeren.
Plot
Het plot verspringt elke keer van tijdzone. Wat er in het heden te weten gekomen is word nadien verteld hoe Aurora het mee gemaakt heeft. Gytha houd ons lang in spanning wie de dader uiteindelijk is. Voor het grootste deel van het boek kan het bijna iedereen zijn. Als lezer worden we nu en dan op een zijspoor geplaatst.
Personages
De personages hebben allemaal diverse karakters. Je word als lezer meegesleurd om hun karakter te leren kennen. Door de gebeurtenissen aan de ene kant te beleven door hun herinneringen aan die avond en aan de andere kant via Aurora hoe zij alles voor haar eigen ogen zag gebeuren leren we wat dertig jaar met hun karakters gedaan heeft. Daaruit zal blijken of ze gegroeid zijn of niet.
Door het onderzoek naar de moord word de spanning en achterdocht aangewakkerd tussen de oude vrienden.
Bij de personages word ook niet vergeten dat er meer is in hun leven dan enkel de moord. Ook hun huidige prive leven komt aan bod in het verhaal.
Slot
Het slot sluit effectief het mysterie rond Aurora af en bezorgd een schok aan de vriendenkring.
Conclusie
Een pracht van een debuut over een dertig jaar oude moord die je als lezer meesleept naar de dader. Ook het onderwerp sexualiteit komt aan bod alsook het gebruik van drugs. Al de verschillende items zorgen voor een thriller waarin je zou willen blijven lezen.

Meer recensies van sven (JustBooks)