Beter dan verwacht is een understatement...

TalleG 04 maart 2020
Voor ik begin met de beoordeling van dit boek, moet ik even vermelden dat ik het boek voor school moest lezen, en dit boek specifiek uit een beperkte lijst heb geselecteerd door alleen maar naar de cover te kijken. Ik moet dus ook zeggen dat toen ik erachter kwam waarover het boek ging ik er tegenop keek om het boek te lezen. Normaal gezien lees ik geen boeken over homoseksualiteit en uit de kast komen en van die zaken. Dus heb ik gedaan wat iedere tiener zou doen, ik heb het lezen uitgesteld. Te lang. De tijd kwam dat ik de presentatie over het boek moest doen over 2 dagen. Na een korte paniekaanval heb ik Noodgedwongen dan maar een luisterboek gedownload. Misschien kwam het omdat ik het boek aan 1.5 keer de normale snelheid luisterde, en een golf van informatie aan massa tempo in mijn oren gegoten werd, maar ik vond het boek niets minder dan intens.
Het leuke aan dit boek is dat het realistisch is. Het zou echt kunnen gebeuren. Dat, een ongelooflijk spannende verhaal en het constante mysterie om wie Blue nu eigenlijk is hebben ervoor gezorgd dat ik aan dit boek gekluisterd zat. Voor 6uur en 31 minuten om precies te zijn.
De schrijfstijl is een andere factor waarover ik een en al lof ben. De manier waarop we a.h.w. in het hoofd van het hoofdkarakter Simon kunnen kijken is, zoals in het boek geschreven zou zijn, mega cool.
Ik heb maar 1 opmerking. Op het einde, wanneer we erachter zijn wie Blue nu eigenlijk is, komt het boek heel snel tot een einde. Ik zou zelfs durven zeggen te snel. Ik had het gevoel alsof er nog meer gezegd moest worden, of dat er nog iets ging gebeuren, maar dat kwam niet. Stiekem hoop ik dat er nog een vervolg komt, maar dat is waarschijnlijk gewoon wishful thinking.
Ik moet er wel op wijzen dat dit maar een klein minpuntje is in een zee van positieve commentaar. Maar begrijp me niet verkeerd, want ik vond het einde nog steeds zeer grijpend en mooi.
Ik zou het boek dus zonder twijfel aanbevelen aan iedereen die een fan is van het YA genre, maar ook aan mensen die normaal gezien geen YA lezen. Lees dit boek.
Nu, deze recensie zou geen recensie zijn als ik geen punt op 10 gaf, dus bij deze, een welverdiende 9.5/10.