Een moord in vakantiesfeer in Frankrijk

tanja-hermans 15 mei 2022
Recensie ***
Dood op kasteel Bremont
Auteur: Mary Lou Longworth
Genre: cozy-crime
De auteur: Mary Lou Longworth geboren in Canada en sinds 1997 woonachtig in Frankrijk.
De cover:
Prachtig vormgegeven, door de paarse lavendel waan je je meteen in de Provence.
Het verhaal:
Étienne de Bremont wordt dood aangetroffen op de binnenplaats van zijn kasteel. Wat is er hier gebeurt? Is er kwade opzet in het spel? Antoine Verlaque wordt belast met het onderzoek. Voor hulp schakelt hij Marine Bonnet in omdat ze connecties heeft met de familie. Al snel volgt een tweede dood, toeval kan dit niet meer zijn. Er blijken nogal wat mensen in het dorp te wonen die profiteren van de dood van Antoine, er volgt een rij verdachten. Waaronder de broer van Etiene die nogal wat op zijn kerfstok heeft.
Door de cover, de prachtige omschrijvingen van de omgeving en de wijn waan je je in Frankrijk. Je hebt het gevoel dat je er aanwezig bent. De schrijfstijl is erg beeldend en soms wat langdradig doordat er erg lange zinnen gebruikt worden en er behoorlijk over de situatie uitgeweid wordt. Soms kon ik wat lastig in het verhaal komen hierdoor. Je nieuwsgierigheid wordt wel getriggerd en je leest verder om erachter te komen wat er nu gebeurt is. Al snel had ik wel wat verdenkingen en mogelijke verdachten, regelmatig werd ik op het verkeerde been gezet omdat het anders bleek te zijn dan gedacht. Dat is heel leuk gedaan.
Het is een echte aanrader voor in de vakantie, door de omschrijvingen krijg je het echte vakantie gevoel in Frankrijk en het verhaal zorgt voor een beetje spanning of is het nieuwsgierigheid maar ook de nodige ontspanning.

Meer recensies van tanja-hermans