Geloof jij in onvoorwaardelijke liefde?

Tatyana313 19 november 2018
Elke jaar kies ik twee kerstboeken voor mezelf. “Een dag in december” was mijn eerste keuze voor dit jaar en het was meteen raak.
Het verhaal gaat over Laurie, die op een dag net vóór Kerst de bus naar huis na het werken neemt en plotseling ziet ze een jongen bij een bushalte staan. De jongen kijkt haar terug aan en die vallen voor elkaar.
In the blink of an eye rijdt de bus weg.
Na een jaar lang zoektocht wordt dezelfde jongen voorgesteld aan Laurie als de nieuwe vriendje van haar beste vriendin.
Het verhaal spant zich in 9 jaar tijd en het is het perfecte romantische verhaal om koude dagen door te brengen op de bank met een kopje thee.
De innerlijke wereld van de personages is erg goed in kaart gebracht en Josie Silver vertelt het verhaal vanuit het perspectief van Laurie en Jack op een frisse manier, en met een flinke dosis zelfspot.
Vaak is het verhaal in romantische boeken door de vrouwelijke personage verteld maar hier het is gedeeltelijk door de ogen van de mannelijke personage verteld voor evenwicht. Ik kijk uit naar de volgende titels door Josie.