Verhaal
In dit tweede deel volgen we Rémi en Emma met hun zoektocht naar antwoorden op hun vragen, waarheden achter geheimen en de zoektocht naar hun vriend. Jérôme is immers plots verdwenen en ze hebben het gevoel dat niemand iets onderneemt om hem te vinden.
“ Ze gedragen zich alsof er niets aan de hand is. Maar hoe verklaren ze dan dat ze niks van Jérôme horen? Ineens lopen de koude rillingen over Rémi’s rug. Weten ze eigenlijk wel dat hun zoon vermist wordt? “
Na de gebeurtenissen in ‘Upgrade’ staat het Creodroom onder extra waakzaamheid. Thot is meer afwezig dan aanwezig en Rémi blijft achter met veel vragen, waardoor hij zich genoodzaakt ziet om samen met zijn beste vriendin Emma zelf op zoek te gaan naar zijn vriend Jérôme. Ook de waarheid over het gezin waar hij deel van uitmaakte moet hij zelf uitzoeken, maar gelukkig krijgt hij hiervoor hulp van buitenaf.
“ ‘Hoe is hij zo slecht geworden?’ had hij kokend van woede aan Abraham gevraagd toen hij had gelezen over hoe hij zijn moeder had omgekocht en overgehaald tot iets wat ze eigenlijk niet gewild had.
Abraham had hem op die bij vlagen ongelooflijk irritante rustige manier van hem aangekeken. ‘Ik weet niet of Johannes slecht is. Hij had een droom, Rémi.”
Naast Rémi begint ook Emma zich vreemder te gedragen. Zij is ervan overtuigd dat zij de dood van Peter, waarna ze haar heil vond in het Creodroom, kan terugdraaien. Daarvoor gaat ze zelf ook op onderzoek uit, zowel offline als online. Een onverwachts bezoek zal echter een nieuw licht in haar onderzoek werpen.
Er komen antwoorden, maar evengoed nieuwe vragen en geheimen aan het licht!

Beoordeling
In dit boek gaat Lara verder in op de gebeurtenissen uit het eerste boek en gaan we ook meer online in de virtuele wereld waar Rémi zich enorm thuis voelt. De online wereld zal ook meer deel uitmaken van het Creodroom en de technologische snufjes worden ook mooi meegenomen in dit deel, dat in de huidige zoektochten een goed baken vormen.
Minpunt in dit boek zijn de soms heel erg lange zinnen, die ik zelf meermaals moest lezen om ze te kunnen uitpluizen. Gelukkig doet dit voor mij geen afbraak aan het verhaal en zijn de hoofdstukken ook niet overdreven lang.
Enkele personages komen in dit boek uitgebreider aan bod en de afwisselende portie theorie en spanning vormen een mooie basis.
In dit deel haalde mijn nieuwsgierigheid opnieuw de bovenhand. Enkele vragen werden beantwoord maar er blijven er nog net genoeg over om uit te kijken naar het volgende deel. Ik vermoed dat hier heel wat uit de doeken zal worden gedaan! Dit is een waardig vervolg op ‘Upgrade’!

Dit verhaal geef ik met plezier 3 sterren! Kom maar op met het vervolg, Lara!
Recensie door Tessa Toebaert

Reacties op: Het Creodroom en zijn geheimen!

Black-Out - Lara Reims