Een thriller om van te smullen!

Tessa 27 oktober 2019

Met heel veel plezier nam ik opnieuw deel aan een blogtour van Uitgeverij Hamley Books. Na het lezen van de samenvatting op de achterflap van ‘Kwijt’ had ik al meteen door dat dit weer een boek was om van te smullen!
Sandra J. Paul mag gerust een top auteur genoemd worden, want bijna elk boek dat zij, of haar alter ego (Joanne Carlton) schrijft wordt bedolven onder laaiend enthousiaste recensies, en terecht!
Ook de prachtige covers zijn elke keer een mooi pluspunt, zo ook bij dit boek.

VERHAAL
Op een dag wakker worden en beseffen dat je de laatste 2 jaren van je leven kwijt bent. Je herinnert je niets meer, behalve je naam.
Dat overkomt Jim, een gehuwde patissier, vader van een tienerzoon. Hij wordt wakker in een onbekende kamer, met onbekende huisdieren, zonder enige herinnering aan de laatste twee jaren.
Zijn geliefde zoon haat hem, zijn vrouw is weg en van zijn allerbeste vriend is ook geen spoor meer. Het perfecte leven dat hij had lijkt niet meer te bestaan. Welke reden had hij om van het bruisende Londen terug te verhuizen naar België?
“Wat er ook is gebeurd tijdens de verloren maanden, er is geen greintje twijfel bij Jim dat hij de verantwoordelijkheid draagt voor deze moeizame relatie. Dit soort gedrag komt niet uit de lucht vallen; hij moet weten wat hij zijn zoon heeft aangedaan; mogelijk is dat het antwoord op al zijn vragen.”
Terwijl hij hulp zoekt om te weten te komen wat er is gebeurd wort hij geplaagd door vage herinneringen aan een roodharige vrouw in een groene jurk. De vrouw die we op de cover zien. Welke rol speelt zij in zijn leven?
Als hij tijdens zijn zoektocht naar zijn herinneringen alle puzzelstukjes in elkaar legt lijkt niets wat het is. Hij is niet dezelfde man als hij jaren geleden was, maar ook iedereen en alles rondom hem blijkt geheimen te hebben.
“Als ik niet op tijd wakker was geworden, was ik mezelf voorgoed kwijtgeraakt. Dan had hij me mentaal en fysiek voor de rest van mijn leven gebroken.”
MENING
Sandra J. Paul heeft opnieuw een geweldig brein brekend verhaal in elkaar gestoken! Van begin tot einde blijf je aan het boek gekluisterd, uit nieuwsgierigheid, spanning en met vragen waar je geen antwoord kan op geven. Elke keer je denkt te weten hoe de vork in de steel zit zet ze je weer op het verkeerde been, tot alles op het einde samenkomt en je met een ‘wow’ gevoel dit boek dicht klapt!
Er zit ook veel gevoel in dit boek, waardoor je jezelf diep kan inleven in de personages.
Korte, duidelijk aangegeven hoofdstukken met details op elke pagina en vlotte, duidelijke schrijftaal maken dit een aangenaam te lezen boek.
Wat mij betreft is dit weer een topper van jewelste en zal dit boek zeker nog herlezen worden!
Met veel plezier geef ik deze thriller 5 sterren!

Meer recensies van Tessa