Een van ons liegt lijkt op het eerste zicht een spannende YA-thriller. Maar eigenlijk is er ook heel wat romantiek in terug te vinden. Het verhaal gaat over 4 jongeren, Cooper, Addy, Bronwyn en Nate. Zij hebben alle 4 strafstudie wanneer Simon, het grote buitenbeentje van de school, ook strafstudie heeft. Hij maakte zelf een roddelapp 'About That'. Tijdens de strafstudie drinkt Simon een beker water met pindaolie in. Hij krijgt een allergische aanval en sterft. Maar hoe kwam die pindaolie in die beker? En hoe komt het dat toevallig dan alle EpiPennen verdwenen waren? Dat zijn zaken die je als lezer wilt weten, maar de politie in het boek wil dat natuurlijk ook weten. Dus worden de 4 andere leerlingen die ook in het lokaal waren meteen verdacht van moord. Hebben ze het allemaal samen gedaan? Of was het een van hen? Allemaal hebben ze geheimen te verbergen, en toevallig ging Simon de avond voor zijn dood die geheimen op straat gooien door ze op zijn blog te posten. Dat geeft hen dus ook allemaal een motief om Simon misschien gedood te hebben.

Het boek lijkt een heel enge thriller, ik vraag me nog steeds af waarom ik het eigenlijk gekocht heb-niet dat ik er spijt van heb, integendeel-want ik lees niet graag enge boeken. Ik lees soms wel eens thrillers, maar als ze eng zijn vind ik het niet leuk. Spannend mag wel, maar niet eng. Laten we zeggen dat deze thriller niet eng is. Hij is wel echt heel spannend en romantisch. Je zou het niet zeggen als je de achterflap zou lezen, maar toch is het zo. Je wordt helemaal meegesleurd in de verschillende liefdes verhalen, die het boek extra spannend maken naast de moord.

Het boek is geschreven in een wisselend perspectief, wat ik heel aangenaam vond. Zo kon je je in de verschillende personages inleven en kon je begrijpen waarom ze soms op verschillende situaties reageerden. In het begin is het wel moeilijk om direct mee te zijn met het verhaal, omdat ze dus allemaal geheimen hebben waar je nog niets van weet. Maar naar het einde toe wordt het allemaal duidelijker.

Het is een echte aanrader als je van spanning en romantiek in 1 boek houdt. Tot op de laatste pagina blijft het boek spannend, schokkend en bovenal heel romantisch.

Reacties op: Spanning tot op het einde

Een van ons liegt - Karen McManus
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 7,50 Bestel het e-book € 5,99