Een niet pakkend verhaal

08 december 2017
De weer werkelijk mooie cover van het boek maakte mij wel heel erg nieuwsgierig naar het verhaal erachter. Twee jongens met dezelfde voor en achternaam , de één hetero en de ander gay. Het verhaal onderscheid zich dus doordat Green zijn versie van Wilson in gewone letters schrijft en Levithan er voor gekozen heeft om in kleine letters te schrijven. Wellicht om aan te aan te geven dat zijn versie van Will zich minderwaardig voelt. Het heeft mij gestoord omdat ik het gevoel had met taalfouten te maken te hebben. Het heeft voor mij dan ook geen toegevoegde waarde gehad.

Helaas heeft het verhaal mij niet weten te pakken als zodanig dat het mij bijblijft. De seksuele geaardheid lag er zo dik bovenop dat het mij de lust van het lezen ontnam. Voor de jongere lezer is het boek goed toegankelijk, vooral als men nog niet zo goed bekend zijn met het onderwerp.

Meer recensies van