Verbijsterend!

Theo Horsten 03 april 2016
Ik ben de vertaler, dus ik lees het in het Engels, woord voor woord en zeer, zeer nauwkeurig. ;-))

Zoals ik zeg: een verbijsterend verhaal. Achttien jaar onschuldig vast terwijl het vanaf dag één glashelder was dat hij onschuldig was, dat hij het simpelweg niet gedaan kón hebben. Nu zit hij weer vast. Opnieuw onschuldig? De meningen daarover zijn zeer verdeeld. Sommigen weten zeker dat hij er voor de tweede keer ingeluisd is, anderen denken dat hij nu wél schuldig is. Ik neig naar dit laatste; ik denk dat hij deze keer terecht vastzit. Maar of ik dat echt zeker weet ...? Misschien stel ik mijn mening aan het eind van mijn vertaalklus nog wel bij. Dan heb ik er tenslotte lang genoeg over kunnen nadenken.

Een aanrader, ook en vooral voor degenen die "Making a Murderer" al ademloos hebben bekeken. De documentaire van Netflix en dit boek vullen elkaar perfect aan. "Truth is stranger than fiction," een waarheid die door dit boek nog eens extra wordt benadrukt.

Meer recensies van Theo Horsten