"Ik weet niet zeker of iemand weet waar ze naar zoeken totdat ze het vinden.”

Titel: De prinses

Auteur: Kiera Cass

Uitgever: Best of YA

Prijs: € 12,99 (paperback)

Genre: Dystopian, Romantiek

Dit is niet het meest geliefde boek. Ik had er erg slechte dingen over gehoord, maar ik wilde het voor mezelf zien. Kiera Cass is naar mijn mening echt een geweldige auteur, dus ik wilde bewijs dat dit boek niet de moeite om te lezen waard was, maar ik moet zeggen...ik heb erg genoten van dit boek. En ik schaam me er niet voor!

In het vierde deel van de Selectie-serie, volgen we de dochter van koningin America Singer en koning Maxon Schreave.

Nadat de kaste helemaal verdwenen zijn, zou je verwachten dat Illea in vrede leeft, maar niets is minder waar. Het wordt zelfs zo erg, dat Maxon en Amerika hun dochter dwingen haar eigen selectie te doorstaan, als afleiding. Dat is natuurlijk niet de enige reden dat ze dat doen, ze denken ook dat het een geweldig leerproces is voor Eadlynn, maar dat is iets dat onze toekomstige koningin niet begrijpt. Ze heeft geen man aan haar zijde nodig, ze is een onafhankelijke vrouw!

Maar zoals je misschien al weet, kan de selectie echt alles veranderen, ook wanneer Eadlynn dat niet wil.

Het was geweldig om terug te zijn in deze wereld en met alle personages! We zien onze lievelingen volwassen worden en ik hou gewoon zoveel van ze! In de binding van de novella’s spreekt Kiera Cass over “en ze leefden nog lang en gelukkigs”, maar ik vind het geweldig dat ze dat niet associeert met het woord perfect! Ze laat zien dat de relaties niet perfect zijn, zonder diep in te gaan op de gebeurtenissen in de vorige boeken, wat ik bewonder. Ze concentreert zich op dit nieuwe boek, deze nieuwe duologie.

Ik wil ook heel kort vermelden dat ik na The One ervan uitging dat Illea zonder de kasten in vrede zou leven, maar nu voel ik me stom dat ik dat zelfs dacht! Ik hield ook echt van dat aspect van dit boek. Voor mij bracht het de boodschap over dat de Monarchie zoveel dingen kan proberen, maar er zal altijd een probleem zijn, een imperfectie.

Veel mensen hadden me gewaarschuwd dat Eadlyn Schreave geen leuk personage was en ik moet zeggen dat dit meisje me zo irriteerde. Ik vond haar niet leuk, maar hoe verder het boek vorderde, hoe meer ik begreep wat Kiera Cass aan het doen was en het was briljant!

Eadlyn was niet bedoeld als leuk, althans niet in het begin. Ze is een zeer gereserveerde persoonlijkheid met hoge muren om zich heen. Ze is in principe haar hele leven geïsoleerd geweest en moest opgroeien om te worden bediend, ze had er zelf niet voor gekozen.

Eadlyn had geen normale jeugd en Kiera Cass laat de gevolgen daarvan absoluut perfect zien. Hierdoor is Eadlyn niet erg goed in menselijke interacties en het begrijpen ervan. Ze heeft ook veel werk om te begrijpen waarom bepaalde mensen haar niet leuk zouden vinden, omdat mensen haar haar hele leven hebben bediend en dat doet je denken dat je een geliefd persoon bent.

Maar de selectie doet Eadlyn goed en uiteindelijk begint ze zich te ontwikkelen. Ze begint te begrijpen waarom haar ouders dit voor haar willen en het belangrijkste, althans voor mij: ze begint te begrijpen dat een onafhankelijke vrouw zijn niet betekent dat ze geen partner aan haar zijde kan hebben.

Er is natuurlijk ook romantiek in dit boek. We hebben echter niet zo veel geweldige romantische scènes gehad, omdat Eadlyn er niet voor openstond, maar ik geloof dat er meer romantiek in De Kroon zal volgen. Ik denk echt dat ik al weet met wie Eadlyn gaat trouwen. Ik vind het vrij duidelijk, maar als ik gelijk heb ben ik wel een beetje betreurd. Ik hield echt van haar chemie met een van de andere jongens!

Ik vond het ook erg leuk dat Eadlyn een tweelingbroer heeft. Het heeft een zekere aantrekkingskracht, ook omdat ze precies zeven minuten ouder is dan hij, wat haar de toekomstige koningin maakt. Ik was meteen verliefd op Ahren! Hij is gewoon zo'n lieverd en ook de broer-zus relatie hierin was geweldig en realistisch.

Het is moeilijk voor mij om jullie niet te spoilen! Maar ik kan je één ding beloven: er is één element in deze broer-zus relatie dat zo waar is en ik vond het absoluut geweldig, hoewel het hartverscheurend was.

Het laatste waar ik echt iets over wil zeggen, is DAT EINDE! Ik was niet voorbereid op zoiets, net zoals ik er niet op voorbereid was met The One. Ik had moeten raden dat er iets absoluut hartverscheurends zou gebeuren, maar ik zag gewoon niets aankomen. En toen gebeurde er iets en ik huilde. En toen dacht ik dat dat het wel was, maar nee nee, er gebeurde nog iets en ik huilde opnieuw. Het was gewoon hartverscheurend, maar oh zo mooi!

Het beoordelen van dit boek was erg moeilijk, omdat ik het eerst niet leuk vond, maar toen vond ik het erg leuk en bracht het me zelfs tot tranen! Ik ben echt in de verleiding om het 5/5 te geven, maar ik ga voorlopig zeggen dat het een 4/5 is. Ik denk dat de eerste delen van deze serie beter zijn, dus daarom. Misschien als ik dit boek ooit herlees en ik het totale pakket kan zien. We zullen het zien! Tot die tijd komt: ik kan echt niet wachten om The Crown te lezen!

Liefs,
Alissa

Reacties op: Kiera Cass laat weer zien hoe briljant ze is!

De prinses - Kiera Cass
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,99 Bestel het e-book € 9,99