Dit verhaal rond eigenlijk het eerste deel van de reeks af. Het vierde boek gaat verder met een nieuw 'deel', en een nieuw doel ook. Bovendien stopte De Boekerij na deel drie met vertalen; het zou pas enkele jaren later zijn dat ze de reeks weer oppakten, maar toen was het voor mij te laat. De rest van de boeken had ik toen al in het Engels gekocht.
Op zich is dit boek ook een bijna-afgewerkt verhaal. Veel van de losse draden en vragen die dit deel verbonden met de vorige twee, zijn opgelost. Er blijven nog een paar zaken over, maar eigenlijk kun je evengoed stellen dat dit het einde van de reeks zou zijn, met een open einde. Dat komt niet vaak voor en het is eigenlijk wel leuk, want als je dus niet de volledige reeks wil lezen, dan kun je hier stoppen.
Onnodig te zeggen, maar: wij gaan gewoon door natuurlijk.
In feite heb ik niet echt veel te zeggen over dit boek. Het is een degelijk boek, net als de vorige twee, maar naar mijn herinnering vond ik het tweede deel van de reeks eigenlijk beter. Bradford zet hier een mooi staaltje avontuur neer, maar veel meer dan dat is het ook niet echt. En mijn opmerkingen van bij de vorige boeken blijven gelden.
7,5/10

Reacties op: Mooi 'tusseneinde', maar het kan wel beter

De weg van de draak - Chris Bradford
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,99 Bestel het e-book € 7,99