In dit verhaal speelt eerst Witte Veder de hoofdrol en dat wordt dan in de tweede helft van het boek geleidelijk door Arendsoog overgenomen. De plot van het verhaal is zoals gebruikelijke niet al te ingewikkeld: onze helden voeren een gevaarlijke missie uit en geraken daarbij in doodsgevaar. Wat bijzonder is, is dat in het verhaal ook een misdaadplot voorkomt en die is heel wat geraffineerder en ingewikkelder dan de plot van het Arendsoog-avontuur. Het duurt wel even voor dat doordringt, maar de scherijver legt het (achteraf) allemaal duidelijk uit.
Op de achtergrond speelt een ecologisch thema, namelijk de ontbossing voor de landbouw in Kansas, gevolgd door droogte en erosie van de grond met mislukte oogsten tot gevolg. Mooi dat de auteur dat even aanhaalt zonder er meteen een dramatisch thema van de maken.
De setting is dan ook Kansas, een streek die volgens Witte Veder vooral erg plat is.
Zeer genietbaar, spannend en vol aktie met een kleine dosis humor en wie er diepen op ingaat, voer om over na te denken.

Reacties op: Zeer genietbaar, spannend en vol aktie

De verdwijning van Arendsoog - Paul Nowee
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 16,99 Bestel het e-book € 4,99