Spannend, vol aktie, humor en wetenswaardigheden.

Tommy Verhaegen 18 juli 2020
Onze vier helden "winnen" een reis naar de Costa Brava in Spanje en daar speelt het grootste deel van het verhaal zich dan ook af, in plaats van het vertrouwde Amsterdam met het politiekantoor in de Warmoesstraat.
Robert A. van Dijk maakt flinke publiciteit voor dit onbekende deel van Catalanië en neemt meteen een genuanceerd maar duidelijk standpunt in tegen stierengevechten. Dit zorgt voor een mooie achtergrond voor het verhaal maar staaat feitelijk buiten de essentie: smokkel van drank, wapens en gestolen goederen.
De Spaanse Guardia Civil speelt een belangrijke rol en wordt opgevoerd zoasl ze zijn: hard en gewelddadig. Weer spelen geheime gangen en ondergrondse ruimtes en zelfs geheimzinnige en verlaten dorpen een voorname rol in het mysterie. Ook is het feit dat enkele jongens ontvoerd worden is niet nieuw.

Meer recensies van Tommy Verhaegen