Herkenbaar, vlot geschreven en dito leesbaar

Tommy Verhaegen 10 november 2019
Steeds meer concentreert Carel Beke zijn verhalen rond enerzijds Fer Donkers alias Pim Pandoer en zijn "oom" Bas, de enorm sterke maar goedhartige reus van de Imbosch en anderzijds het criminele trio rond Rode Spin alias Chareltje de Vroet, de Moker en Prins Pauweveer.
In dit verhaal heeft de plot wel wat weg van die waarbij we kennis maakten met Prins Pauweveer. Een rijke dame die bestolen wordt door haar allerliefste nichtje. Maar het is toch anders en vooral veel meer. Er is ook nog een valsemunterkwestie en vooral veel politieperikelen.
Herkenbaar, vlot geschreven en dito leesbaar, avontuurlijk maar nooit erg spannend want nogal voorspelbaar (vaak omdat de auteur de moeite niet doet om dingen mysterieus te maken). De vele aktiescènes en een dosis Bas Baanders-humor houden de aandacht vast. De emoties van Fer die eerst verliefd wordt op een grijs katje en dan daarin danig teleurgesteld raakt is een nieuw element. Tot hiertoe was het romantische deel exclusief en slecht in 1 richting het eigendom van de vrouwelijke helft van de tweeling - die blijkbaar niet meer meespeelt.

Meer recensies van Tommy Verhaegen