Onverwacht herkenbaar, aangrijpend en grappig

01 oktober 2019
Het is gek om mezelf zo te herkennen in een hoofdpersoon die op het eerste oog zo anders is.

De manier waarop Don, een autistische man, omgaat met verliefdheid, afwijzing, bewondering, en meer nog de twijfels en onzekerheden die daarbij komen kijken, was echt een eye opener voor me.

Ook ik probeer altijd een logisch antwoord te vinden op vragen, maar heb door dit boek weer het besef gekregen dat een logisch antwoord niet altijd het juiste antwoord is. Soms moet je je gevoel volgen, juist als het tegen je verstand in gaat.

Naast dat dit boek me heel veel kansen bood te reflecteren op mijn eigen situatie, was het ook nog eens erg interessant en vaak heel grappig. Ik durf bijna de vervolgtitels niet te lezen, omdat ik bang ben dat het niet beter wordt dan dit.

Ik raad iedereen aan het boek te lezen, zeker diegenen die denken zeker te weten wat goed voor hen is.

Meer recensies van