Prima horror in gekende setting

Ton Jansen 17 november 2019
Daniëlle Bakhuis schrijft goede boeken voor de jeugd. Zo zijn 'De executie' en ' De eliminatie' daar treffende voorbeelden van. Het zijn toegankelijke en niet moeilijk geschreven verhalen . Het zijn echte thrillers. Dit - dunnere - boek is bloederiger en valt daarom in de categorie horror. Spannend is het zeker. Wat ik wat minder origineel vind is de gekende setting. Veel verhalen gaan uit van het uitgangspunt dat een jonger iemand gaat oppassen. Denk aan het prima boek ' Oppassen' van Annemarie Bon. Inhoudelijk niet te vergelijken, overigens! Ondanks dit kritiekpunt is dit een vaardig geschreven boek dat veel jonge lezers (13+) zal aanspreken. Zoals gebruikelijk zal ik de jongeren die ik mag onderwijzen deze titel aandragen. Vier sterren omdat het voor hen een aantrekkelijk boek is. Ik heb het boek met ander omslag gelezen. Het zal overigens wel toeval zijn dat ik tijdens het lezen vaak aan de film ' Joker' moest denken.

Meer recensies van Ton Jansen