Fijne jeugdthriller

Ton Jansen 20 juli 2019
Het moet zo langzamerhand toch moeilijk worden om een jeugdthriller origineel te houden. De lijst, veelal vrouwelijke auteurs, is inmiddels lang en sommige schrijvers doen jaarlijks een duit in het zakje. De koningin is Mel Wallis de Vries, maar Mirjam Mous, Cis Meijer, Natasza Tardio, Daniëlle Bakhuis en zeker ook Eva Burgers mogen niet onvermoeid blijven. En dan is deze opsomming verre van compleet. Toch heeft de voormalig rechercheur met ' Wanhoop' een prima boek afgeleverd voor de jeugd. Als leerlingen al lezen is het vaak fantasy/sciencefiction of jeugdthrillers. Dit boek is een doorlezer. Dat wil zeggen: het maakt nieuwsgierig wat er komen gaat. De tussen-de-regel-lezer heeft al in de gaten dat er weleer Nederlandse georiënteerde meiden gaan werken in de boekhandel in Parijs , maar de verdachtenlijst wordt goed uitgewerkt door Burgers. Afsluitend kunnen we zeggen: prima vertier en enkele uren leesontspanning. Boek zal op mijn school een plaatsje krijgen.

Meer recensies van Ton Jansen