Spanning familiegeheim

Bloedsteen Bernice Berkleef
Nieuwe thriller leverbaar vanaf 14 april 2020
Paperback The house of Bol Is
256 pagina's.

De thriller voert ons mee naar Indonesië. Benjamin Verbeek heeft de oorlog (WO2) In de Oost meegemaakt. In een kamp opgesloten en heeft de verschrikkingen van de Japanners meegekregen. Benjamin is de vader van Ella Verbeek.

Ella wordt van haar bed gelicht door de politie. Dat was een vreemde gewaarwording. Ze wordt verhoord over haar vader, hij zou zich schuldig hebben gemaakt aan smokkelen van illegale goederen. Een en ander vanuit Java naar Nederland. Dan begint voor Ella een heftige periode . Zeker nadat haar vader overlijdt. Ze gaat naar Indonesië en logeert in het familiehuis.

Ze komt in aanraking met de jetset van Jakarta. Ze ontmoet Ling en haar man Soong. In het familiehuis wordt ze opgevangen door Depoh .

Er is een geheim dat ontrafelt moet worden en hierdoor maakt Ella veel mee. Ze maakt kennis met Stan een journalist.

Mensen die de revue passeren immers de beschuldiging van het openbaar ministerie achtervolgt haar. Ze weet niets van deze beschuldigingen die haar vader aangaan.

Ze raakt in deze wereld van de jetset verstrikt in diverse gebeurtenissen. Ze ontdekt meer over haar vader.

De auteur heeft een zeer spannende thriller afgeleverd. De roman is geschreven in een zeer prettige schrijfstijl. Wat ook goed beschreven is de geschiedenis in Indonesie. Goed uitgewerkt met spectaculaire wendingen brengt deze roman filmisch tot een eind.

De thriller met veel spanning vooruit gelezen.

Meer recensies van Ton van der Stelt