n 2018 verscheen Verast de eerste thriller van Hugo. Een prachtig debuut voor mij en toen ik vernam dat de Brexitmoorden eraan kwam was mijn nieuwsgierigheid gewekt.
Speelde Verast in het voor mij vertrouwde Antwerpen, de Brexitmoorden spelen in Brussel af. Een Europees politicus wordt bij het lijk van zijn assistente aangetroffen. Al het bewijsmateriaal wijst hem als dader aan. En ja ook in de tweede thriller komen we commissaris Stef Cools tegen. Cools is van de Antwerpse politie maar nu nodig in Brussel. Stef lust wel een borrel te veel en ligt in scheiding.
De moord is gepleegd met de Brexitonderhandelingen op de achtergrond. Cools en zijn team hebben het niet makkelijk, dat blijkt uit deze thriller met vaart geschreven en veel plotwendingen gebaseerd op een zeer actueel tijdsbeeld.
Wederom jammer dat de thriller uit is. Zal maar moeten wachten op een vervolg zeker.
Tijdens deze spannende boeken weken een aanrader. Tip: lees de boeken wel in volgorde dus eerst Verast en dan de Brexitmoorden. Twee prachtige thrillers.

Reacties op: Superspanning in Brussel

De Brexitmoorden - Hugo Luijten
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 15,99