Echt gewoon ?

Ton van der Stelt 19 oktober 2019
Een heel gewoon gezin Mattias Edvardsson
Thriller , Paperback 448 pagina's.
Uitgeverij Luitingh-Sijthoff Amsterdam

Ik mocht het recensie exemplaar lezen van deze thriller die 17 oktober jl. Is verschenen. En dat is mooi je kunt nu nog even snel naar je favoriete boekhandel toe om deze thriller te kopen. Het is meer dan de moeite waard.

Het boek heeft als ondertitel, hoe ver zou je gaan als je dochter wordt beschuldigd van moord?

Een gewoon gezin Adam (vader) is priester, Ulrika (moeder) is advocate en dan de dochter Stella ( 19 ) en men woont in Lund.

Dan plots wordt de dochter van een moord beschuldigd. Dan begint uiteraard het verhaal, echter het bijzondere aan dit boek is dat het verhaal vanuit eerst vader, dan dochter en als laatste moeder wordt verteld.

Op een hele heldere lekkere schrijfstijl volg je het verhaal en moet zeggen eerst denk 448 bladzijden maar toen het uit was dacht ik, nu al.

Een roman over de rechtzaak tegen Stella die toch wel iets op haar kerfstok heeft. Maar hoe en wat en dan staat plots haar vader als getuige in de rechtzaal.

Wil niet te veel loslaten dan is het niet leuk meer om te lezen. Ik kan alleen aanbevelen wegens de schrijfstijl, het vanuit drie personen geschreven verhaal. De spanning die voelbaar is, maar ook terug naar het verleden waardoor sommige zaken nog verduidelijkt worden. De uitdieping van beroep van Priester is niet storend hoort juist in het verhaal, waarom wordt duidelijk in het verhaal.

Deze thriller waarvan er in Zweden al meer dan 100.000 zijn verkocht heb ik met plezier en de nodige spanning gelezen. Hoop dat LS uitgeverij andere boeken ook gaat uitbrengen.

Nog even snel naar je boekhandel.

Meer recensies van Ton van der Stelt