Tons Fleuren 19 april 2012
Een nieuwe schrijver voor de Nederlands markt. In Noorwegen (woonplaatst van de auteur) is het boek schijndood een bestseller. Het is het eerste deel van een serie van boeken, waarvan ik aanneem dat Henning Juul de hoofdrol speelt. De schrijfstijl is zeer aangenaam, korte duidelijke zinnen en korte min of meer afgeronde hoofdstukken. De spanningsopbouw is, na een wat traag begin, heel goed en de plot gewoon weg geweldig. Ik verwacht dat in de verdere delen het nog meer genieten wordt, aangezien de hoofdrolspeler dan al bekend is en nog meer uitgediept kan worden. Het onbekende van de hoofdrolsspeler in dit eerste deel is voor mij de voornaamste reden dat ik het begin een beetje traag op gang vond komen.

Meer recensies van Tons Fleuren