Mustread, pageturner.

Ursula Visser 08 oktober 2019 Auteur
Vanaf de eerste pagina ontvouwt het verhaal zich en maakte ik kennis met een zeer ongewoon duo: Grummus en zijn mentor Tryu. Grummus is een Earthmaster-student en dat betekent dat hij een grote verantwoordelijkheid heeft om een ​​'Seed of life' te bewaken. In de eerste paar hoofdstukken reizen we samen met Grummus en Tryu, maar dit verhaal is veel meer dan dit duo.

Netherea wordt getroffen door een ramp die zijn kern destabiliseert. Maar het beïnvloedt meer dan alleen die planeet. Raz en Langruff worden naar beneden gestuurd om te helpen bij de evacuatie van de planeet. Ze komen snel in de problemen.

Ondertussen worden personages geïntroduceerd, maar het is zo goed gedaan dat ik nooit uit het oog ben verloren wie ze zijn en wat ze doen.

Dan zijn er de Shaedon en zij hebben een plan. Een heel gruwelijk plan, dat uiteindelijk alle personages in de ene of de andere vorm zal beïnvloeden.

Ik hield van de manier waarop sommige sci-fi-termen worden gebruikt, zoals tractor-beam, sickbay, replicators, omdat het een Star Trek-gevoel heeft, je weet wat de schrijver bedoelt en het helpt om deze wereld te 'zien'.

Het was zo'n leuk boek om te lezen, dat ik niet wilde dat het zou eindigen, en toch moest ik weten hoe dit boek eindigde ... onnodig te zeggen dat ik de twee vervolgdelen meteen heb gekocht.

Als je van sci-fi, Star Wars en Star Trek houdt, is dit een boek voor jou! Mustread, pageturner.

Meer recensies van Ursula Visser