Spionnen zitten overal

veravb 30 oktober 2019
Wanneer een actie om een Russisch spion te helpen overlopen mislukt, ligt Gabriel Allon behoorlijk onder vuur. Zowel bij bevriende naties als in zijn eigen Israël. Hij vermoedt dat iemand de operatie aan de Russen verraden heeft, een mol. Een minutieuze operatie om de mol te zoeken en in de val te lokken volgt.
Daarnaast is er een verhaallijn over een vreemde wat oudere vrouw die ergens in een klein dorpje in Andalusië haar memoires aan het schrijven is. Dit is explosief materiaal want de vrouw weet wie de mol is waar Allon naar zoekt.
Wie de mol is, is nog explosiever, maar ook van wie ze de dochter is.

Het is mooi dat Daniel Silva dit verhaal linkt aan een echt spionageverhaal van enkele tientallen jaren geleden.
Zoals we dit van Silva gewoon zijn, is het verhaal minutieus, gedetailleerd en helemaal niet te ver gezocht. Niet alles loopt op wieltjes bij de geheime diensten en spionnen hebben het maar wat druk met te proberen een normaal leven te leiden en ondertussen spion te zijn. De manieren waarop overdracht van gegevens gebeurt wordt goed uitgelegd. Je leert nog eens wat.

Meer recensies van veravb