veravb Hebban Recensent

Featherbank is een stadje met een verleden, geen fraai verleden. Vijftien jaar geleden zijn er kinderen ontvoerd, vijf jongens allemaal vermoord teruggevonden op een na. De dader is opgepakt en zit in de gevangenis. De onderzoeker van toen, Pete is altijd blijven zoeken naar het lichaam van de vijfde jongen. Het heeft hem aan de drank gebracht, het heeft hem zijn huwelijk en carrière gekost.
Nu is er opnieuw een jongetje verdwenen, maar de dader van vroeger zit nog vast, is er een na-aper of hebben ze de verkeerde?
Tom Kennedy en zijn zoontje Jack willen een nieuw leven beginnen na het overlijden van zijn vrouw en de moeder van Jack. Ze verhuizen naar Featherbank, naar een spookhuis, alleen wisten ze dat niet toen ze het kochten. Jack is een beetje een eenzelvig kind dat veel alleen doet, geen vriendjes heeft maar wel een ingebeeld vriendinnetje. Het gedrag van Jack wordt er niet beter op in hun nieuwe huis.

De fluisterman is niet overdreven spannend, maar er zit veel tussen de regels, een gevoel dat er iets eng gaat gebeuren, iets duister en daar moet het boek het van hebben. Dit is een debuut en zeker een heel geslaagd debuut. Tom Kennedy wordt goed neergezet als de vader die van zichzelf vindt dat hij het niet goed doet. Hij is te streng voor zichzelf, maar heeft natuurlijk geen goed voorbeeld gehad met zijn eigen vader. Die vader, daar is nog wel iets mee in het boek, kan niet zeggen wat, maar ik vond dat een iets te groot toeval. Verder een heel goed boek.

Reacties op: Veel gefluister tussen de regels

De fluisterman - Alex North
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,99