Niet mijn type boek

veravb 12 december 2018
Wat een gezwoeg om door dit boek te geraken. Het zal ook bij het eerste deel blijven. Dit is duidelijk geen soort boek voor mij. Waar gaat het eigenlijk over? Over twee meisjes, jongedames die vanaf de lagere school met elkaar bevriend zijn. De achtergrond is het arme Napels dat we kennen van de maffia, de tijdsetting eind jaren vijftig vorige eeuw als ik het goed begrepen heb. De een is slim en knap en de ander is minder slim en minder knap maar krijgt wel de kans om door te leren en doet dat heel goed dankzij de andere. De een gaat heel vroeg trouwen met een rijkere man, de ander verloofd zich dan ook maar snel. En dat is het zowat.
De tekstzetting nodige niet uit om te lezen, hele pagina's doorlopende tekst zonder een witregel of een paragraafinsprong. Het voelde allemaal zo druk aan. Nee, dit was het niet. Gelukkig verschillen smaken en zijn er zat mensen die dit boek wel goed vinden.

Meer recensies van veravb