Drugs en veel geheimen

veravb 28 september 2019
Simon is heel gelukkig getrouwd met Ingrid, samen hebben ze drie kinderen en beide hebben een prima job. Een van hun kinderen, Paige heeft echter een drugsprobleem en ze heeft zich van het gezin afgescheiden. Simon is altijd naar haar blijven zoeken. Ze is samen met een oudere man, Aaron. Op een dag slaat Simon Aaron terwijl verschillende mensen dat zien, sterker nog, het wordt gefilmd en binnen de kortste keren gaat het incident viraal. Blanke rijke man slaat arme dakloze neer. Hij krijgt heel het internet over zich heen.
Kort na dit incident wordt Aaron vermoordt en Paige verdwijnt. Simon wordt verdacht, maar hij heeft het niet gedaan. Hij wil wel zijn dochter zoeken en samen met Ingrid gaat hij naar een drugshol. Dat loopt niet echt goed af.
Goed geschreven hoe een man uit een gezin dat ogenschijnlijk alles heeft, een zwaar kruis moet dragen. Simon blijft doorgaan want het blijft tenslotte zijn kind. Het zit allemaal heel anders in elkaar dan hij initieel denkt en hij blijft moedig doorgaan op gevaar van eigen leven. Hij wordt zowaar een held.
Verschillende thema's komen in dit boek aan bod, o.a. de invloed van drugs op een mens, maar ook op het hele gezin, maar er zit nog veel meer in dit boek dat ik niet wil weggeven.
Af en toe vond ik het wel wat vergezocht, maar het is wel heel erg spannend, mede door de tussen stukjes over Ash en een vrouw Dee Dee.
Het is een heel ander boek dan ik gewend ben van Harlan Coben met totaal andere personages, maar zeker geslaagd.

Meer recensies van veravb