Eenmalige zonde OK, Blockade Billy niet te best

veravb 25 augustus 2019
Twee korte verhalen en het probleem met korte verhalen is dat ze kort zijn, er is niet voldoende tijd om karakters uit te diepen.
Eenmalige zonde was een leuk verhaal. Het gaat over een jong koppel Chad en Nora, hij is invalleraar, zij is privé-verpleegster bij een oudere dominee die herstelt na een beroerte. Ze hebben het financiëel niet gemakkelijk. Nora verdient nog het meeste, Chad is afhankelijk van invalbeurten. Ondertussen probeert hij een boek te schrijven. Ze dromen ervan weg te trekken om elders opnieuw te beginnen, maar daarvoor hebben ze geld nodig. De dominee op zijn beurt heeft geld. Hij droomt ervan om eens een zonde te begaan. Zijn hele leven heeft hij gepreekt over geen zonde begaan en nu wil hij wel eens weten hoe het is om er een te begaan. Omdat hij dat zelf niet meer kan, vraagt hij het aan Nora. Ze weigert in eerste instantie, maar wanneer ze hoort hoeveel geld ze ervoor krijgt, belastingvrij, overweegt ze het toch. Geld is des duivels en zeker wanneer je je ziel ervoor verkoopt. Dat is wat Nora gedaan heeft. Ze is niet meer de vrouw die ze voordien was en het loopt allemaal anders dan het gelukkige koppel het zich had voorgesteld.

Het tweede verhaal gaat over honkbal. Daar heb ik niets mee en de meeste typische honkbal termen ken ik ook niet. Na een blessure en een ongeluk zit een team zonder een van de belangrijkste functies in het team. Ze nemen een tijdelijke kracht aan, verwachten er ook niet te veel van, maar de jongen, Billy Blockade is veel beter dan ze dachten. Dat ze de antecedenten van de jongen eens hadden moeten uitzoeken, kwam bij niemand op. Niet het beste verhaal van King.

Meer recensies van veravb