Surreëel

veravb 20 november 2019
Dit is een surreëel boek en ik heb geen idee of ik wel begrepen heb waar het over gaat.
Wanneer in een bedrijf verschillende medewerkers zelfmoord hebben gepleegd, wordt er een onderzoek in gesteld. Er worden geen namen genoemd, geen locatie, iedereen wordt benoemd naar zijn functie. De Onderzoeker, de Ober, de Reus, de Oprichter, de Bewaker en ga zo maar door. Het onderzoek vlot ook voor geen meter, het lijkt wel of alles en iedereen de Onderzoeker tegenwerkt.
Pas op het einde van het boek heb ik, denk ik, door waarover het boek gaat, de ratrace waarin we zitten, het meedoen in de maatschappij, het werken, alsmaar meer en meer en vooral ook sneller en sneller.
De mooie poëtische zinnen die ik in eerdere boeken zo mooi vond, heb ik een beetje gemist in dit boek.

Meer recensies van veravb