Onbewust trauma roert zich

veravb 23 oktober 2019
De polemiek rond dit boek en dan meer specifiek de aanklacht van een ex-patiente tegen haar therapeut, heeft me dit boek vroeger doen lezen dan gepland. Zo zie je maar dat ook dit soort nieuws een boek hoger op de lijst kan brengen. Ik was nieuwsgierig.

Een jonge wijkagente in Limburg, Camila Bonardo, gaat op huisbezoek en treft er een bloedbad aan, familiedrama. Ze komt totaal geshockeerd terug buiten en valt flauw. Nadien kan ze zich amper iets herinneren. Je zou verwachten dat een politie-agent wel een en ander gewoon is, dus dit duidt toch wel op iets anders. Toevallig is Camila bevriend met Liese Meerhout en heeft ze op dit moment geen zaak omhanden, dus kan ze haar vriendin steunen en meteen een en ander uitzoeken. Dat onderzoek leidt tot een cold-case en door het oprakelen van de zaak reageren enkele betrokkenen.

Omdat het boek zich deels in Limburg afspeelt, krijgen we wat informatie over de fruitstreek mee. Het is wat anders dan Antwerpen, rustiger. Het privéleven van Liese is ook in verandering door wat er met haar moeder is. Ik verwacht dat dit in volgende delen ook een rol zal spelen.
Ook Masson is een karakter in verandering, is hij normaal stug in de omgang, melancholisch, heeft hij zich nu wel open gesteld voor een vriendschap. Bovendien is hij erg bezorgd om zijn vriendin Nelle die in het ziekenhuis ligt. De eenvoudige actualiteit krijgt ook aandacht in dit boek want Nelle is door een speedelect aangereden.

Meer recensies van veravb