Niet voor de gevoelige maag

veravb 06 mei 2020
Een boek met een behoorlijk tempo want alles moet binnen een bepaalde tijd afgehandeld zijn, ideaal voor een thriller. Een man wordt door een bus overreden. Hij blijkt een doosje te bezitten met daarin een oor. Dat oor blijkt het begin te zijn van een ontvoering, de volgende stap zijn de ogen en de tong in een doosje en daarna het lijk. Als deze man een doosje met het oor heeft, dan is hij de dader die al vijf jaar aan en af huishoudt. Maar wie is het slachtoffer en nog belangrijker, waar is ze.
Tussen het verhaal door krijg je stukjes uit een dagboek te lezen, die laten je meekijken in de kindertijd van de dader en lijken de dader daarmee een motief te geven.
Er komen trouwens ratten voor in dit boek, ik haat ratten en al helemaal wat ze weer doen in dit boek, dat kost me weer wat slaap. Er is vrij veel detail in dit boek, dus je moet wel tegen iets kunnen.
Het einde van het boek is spannend, maar het eindigt ook wel met een cliffhanger naar het volgende boek. Gelukkig is dat al uit en ook het laatste deel want Horen, zien, zwijgen is het eerste uit een trilogie.

Meer recensies van veravb