Ik mis je: van roman naar thriller

veravb 12 juni 2014
Kat Mahon werkt als rechercheur bij de politie van NY. Juist zoals haar grootvader en haar vader. Grootvader heeft zichzelf van het leven beroofd, haar vader is vermoord. Toch wil ze in hun voetstappen treden. 18 Jaar geleden heeft een man de moord op haar vader bekend. Toch is Kat niet tevreden met die uitleg. Ze kan het niet laten rusten.

Vlak na de moord op haar vader geraakt het uit met Jeff, de liefde van haar leven. Sindsdien heeft ze geen echte relatie meer gehad.
Haar vriendin wil haar na al die jaren terug aan de man brengen en heeft haar ingeschreven op een datingsite. Kat wil dat niet, maar is toch nieuwsgierig en logt in. Ze bekijkt enkele profielen en herkent Jeff, de man die ze 18 jaar niet gezien heeft. Alleen noemt hij niet Jeff.
Nieuwsgierig als ze is, wil ze toch op zoek naar Jeff of Jack of hoe hij ook noemt. Ze weet nog altijd niet waarom hij haar heeft verlaten. Rationeel zegt ze wel dat ze over hem is, maar gevoelsmatig klopt dat niet.

Op een bepaald moment wordt Kat gecontacteerd door een jongen die beweerd dat zijn moeder vermist is. Ze is op reis vertrokken met een man die ze op een datingsite ontmoet heeft.
En dat beginnen er verschillende ballen te rollen.

Het begin van dit boek trok me niet aan, het duurde te lang voordat er echt spanning kwam en het had wel iets van een chicklit.
Harlan Coben is erg goed in het schrijven van thrilers die altijd teruggrijpen op zaken die in het verleden van iemand gebeurd zijn. Wie of wat je bent en doet wordt bepaald door je verleden.

Meer recensies van veravb