veravb Hebban Recensent

Een boek dat je echt alleen moet lezen nadat je de twee voorgaande delen gelezen hebt. Anders zijn de verhaallijnen niet te volgen.
Na het vorige boek is Sam Berger opgejaagd wild. Hij wordt verdacht van een moord en heeft zich op een van de vele Zweedse eilanden teruggetrokken, met hulp van iemand van de Säpo.
Met Molly Blom gaat het al niet veel beter. Zij ligt na de laatste actie in coma.
Om over Dee maar te zwijgen, zij wordt al dagen ondervraagd over de laatste actie. Ze is ondertussen wel commissaris en ze gaat op zoek naar Berger. Die laatste is zijn onderduikleven al beu en wil nog wat losse draadjes van de vorige actie uitzoeken.
Zonder zaken weg te geven kan ik niet veel meer over de inhoud van het boek vertellen.
Dee, Berger en Blom staan er weer alleen voor om Zweden te behoeden van groot onheil. Ondersteuning van deze of gene dienst is er niet bij, daarvoor is het allemaal te clandestien.

Zowel Berger als Blom hebben in dit boek iets menselijks mee gekregen. Dee was dat al. Op zich niet slecht na al het geweld waar ze mee te maken krijgen. Geweld, leugens, verraad, vertroebelde verledens, een warm nest zat er niet in.

Reacties op: Verraad op verraad

Middenwater - Arne Dahl
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,00 Bestel het e-book € 11,99