veravb Hebban Recensent

In een afgelegen gebied in Schotland brandt een soort van schuilhut voor wandelaars uit. In de hut het verkoolde lijk van een onbekend persoon. In de omgeving wordt een tand en een lapje stof met bloed gevonden, verder niets en daar moeten de rechercheurs het mee doen.

Luc Callanach is nieuw in Schotland, het verkoolde lijk is zijn eerste zaak en het team ziet hem als een buitenstaander en is niet zo gelukkig om met hem samen te werken, hij is dan ook nog eens de baas. Hij komt over van Interpol Frankrijk, waarom komt hij naar Schotland om werk te doen dat onder zijn mogelijkheden ligt, een stap terug in zijn carrière lijkt het wel. Gelukkig wordt hem al snel de hand gereikt door een andere rechercheur, Ava Turner die haar eigen zaak heeft, een zaak van achtergelaten baby's.

In de meeste thrillers wordt er toegewerkt naar de onthulling van de dader. Niet in dit boek, de dader wordt al snel aan het woord gelaten en het is ook heel duidelijk dat hij het is. Dit boek gaat over hoe de rechercheurs de dader te pakken gaan krijgen. Ook in de meeste thrillers doet de dader veel moeite om geen sporen achter te laten. Niet in dit boek, de dader laat heel bewust sporen achter en gebruikt zijn kennis van de forensische wetenschap.

Omdat dit boek de dingen anders aanpakt dan menig ander thriller, was ik wel gecharmeerd van dit verhaal. Er zitten veel gruwelijke details in het boek, misschien voor gevoelige lezers te veel. Daarnaast vond ik het verhaal van de achtergelaten baby's eerder thuishoren in een apart boek want Luc Callanach en Ava Turner zijn de twee hoofdpersonages van een reeks. Perfecte resten is het eerste deel en wat mij betreft mag er snel een tweede deel komen. Callanach en Turner staan stevig genoeg in hun schoenen om een reeks te dragen en er zijn nog veel vragen over het verleden van beide personen.

Reacties op: Gruwelijk goed

Perfecte resten - Helen Fields