Magisch, bovennatuurlijk, geweldig

veravb 23 november 2019
Het verhaal van Holly Sykes begint ergens in de jaren '80 van vorige eeuw op het moment dat ze thuis wegloopt. Ze is dan vijftien jaar. We volgen haar tot 2043 wanneer er van de wereld zoals we die nu kennen niet veel meer over is.
De mensen die Holly tijdens haar leven tegenkomt, spelen een belangrijke rol in het bovennatuurlijke van dit boek. Tijdens de dagen dat ze weggelopen was, is haar broertje Jacko verdwenen om nooit meer teruggevonden te worden. Wat is zijn rol hierin?
In eerste instantie lijkt dit een simpel verhaal te worden, maar het bovennatuurlijke en het paranormale geven het een heel andere dimensie. Ik moest soms zelfs aan Stephen King denken.
Het boek staat bol van de nieuwe woorden, een greep:
chronometristen
neurobola
psychovoltage
transsubstantiatie
psychodecanteerder

Hoe magisch is dit boek wel niet. David Mitchell is waarlijk een grootmeester in de vertelkunst en al is dit een dik boek, het leest vlot en op het einde is het jammer dat het uit is, het had best nog dikker mogen zijn.
Een aanrader en ik ga zeker meer lezen van deze auteur.

Meer recensies van veravb