Droogte en isolatie doet wat met een mens

veravb 07 april 2020
Jane Harper is erg goed in het beschrijven van de droogte en hitte in het binnenland van Australië, zo goed dat ik er een droge keel van kreeg. Ook in haar eerste boek, Droogte, voelde je die hitte al en nu doet ze het nog eens over.
Nathan, Cameron en Bub zijn broers. Nathan heeft zijn eigen boerderij en de andere twee samen met hun moeder en de vrouw van Cameron en nog een knecht en enkele seizoenshulpen. Bij Nathan gaat het niet goed, bij de anderen wel.
Het boek begint met Nathan en Bub die bij het lichaam van hun broer staan, uitgedroogd, ver weg van de boerderij en van zijn auto. Wat is er gebeurd.
Alles wat daarna volgt zijn puzzelstukjes om het plaatje af te maken. Met ieder stukje komen er geheimen en leugens naar boven. Tergend langzaam, volgens het ritme van de hitte bijna.
Misschien niet echt een thriller omdat het traag gaat en er niet veel actie is, maar wel een zoektocht naar wat er gebeurd is, een degelijk boek met een donker verleden en met de vraag welk gedrag aangeboren is en wat aangeleerd is.
Weer een degelijk boek van Jane Harper.

Meer recensies van veravb