Meesterlijk!

Veronique Janssen 11 september 2019
Deze thriller is, denk ik, één van de beste thrillers van 2019. Wat zit dit verhaal meesterlijk in elkaar!

Yvonne Franssen heeft een goede stijl. Daarnaast is het plot van ‘Kamer 305’ heel sterk. Je hebt geen idee hoe het zit. In je hoofd probeer je lijntjes te maken, maar je wordt op het verkeerde been gezet. Het moment dat alles in elkaar valt, is heel goed. Je staat versteld! Het einde is fenomenaal. (Meer verklap ik lekker niet!)

In het begin is het heel even wennen aan de namen van de personen en hoe de personen ten opzichte van elkaar staan. Als je dit door hebt, dan leest het verhaal als een trein. Daarnaast zorgen de korte hoofdstukken ook voor vaart. De korte hoofdstukken zijn geschreven vanuit verschillende personen (de namen staan boven de hoofdstukken). Soms werkte dit echter afleidend. Dan zat ik in het verhaal van de ene persoon en dan ging je alweer door naar de volgende.

Er zit een bepaalde sudderende spanning in het verhaal. De personages zijn interessant en zorgen voor een herkenbaarheid bij de lezer. Hierdoor komt de thriller heel dichtbij. Ben je gek op thrillers? Dan is ‘Kamer 305’ ideaal voor jou!

Deze recensie stond eerder al op Veronique's Boekenhoekje!

Meer recensies van Veronique Janssen