Wat een geweldig thrillerdebuut

Deze recensie is eerder verschenen op Koukleum.nl.

Dit boek stond bij, zowel Bryan als bij mij op het lijstje dat we het graag wilden lezen. Dan is het altijd de vraag wie het eerst in onze lijst van de te-lezen-boeken bij het betreffende boek aankomt, deze keer kwam ik bij het boek uit en begon ik enthousiast te lezen en zat meteen goed in het verhaal. Doordat het boek begint dat Lenoir bijkomt terwijl hij een pistool in handen heeft en naast zich het lijk van zijn zwager Danny Vos ligt, wil je meteen verder lezen. Je wilt weten wat er nu gebeurd is. Lenoir weet alleen nog dat hij vreselijk dronken, en ontzettend kwaad, op Danny was. Maar zou hij echt in staat zijn om hem neer te schieten? Dat stukje is hij kwijt en als lezer blijf je dus ook met deze twijfel zitten.

Het verhaal speelt zich geheel in Rotterdam af. Dus er komen zeker ook bekende Rotterdamse plekken voorbij die je je ook levendig voor kunt stellen onder het lezen en dat vind ik altijd wel leuk onder het lezen.

Lenoir is rechercheur van het Cold-case team en doordat hij een zaak opent waar de broer van de advocaat Danny Vos verdachte bleek te zijn geweest, worden er ook oude zaken opgerakeld uit het verleden van Lenoir. En hierdoor leer je hem meteen goed kennen.

De schrijfstijl is prettig. Er zijn onderweg naar de grote ontknoping al enkele kleinere ontknopingen, maar aan het eind krijg je een ontknoping die je vermoedens totaal omver haalt. Ik hoop dat dit een eerste deel van een serie wordt met cold-case rechercheur Lenoir als vast hoofdpersonage, want dan weet ik één ding zeker, ik pak een volgend deel zeer zeker weer op, want dit thrillerdebuut van Bas Haan vraagt dringend om een vervolg.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes