Herkenning bij jongeren, maar ook een goed boek voor volwassenen

De hoofdpersonen zijn goed uitgewerkt en hierdoor kun je je ook goed verplaatsen in deze personen. En vooral de gevoelens van Linne kon ik goed begrijpen en ik kon me helemaal in haar verplaatsen.

Het boek wordt verteld vanuit de verschillende personages. Ook lees je korte handgeschreven fragmenten. Dit zijn gedachten van diegene die wraak wil nemen. Het blijft lange tijd onduidelijk wie dit is en waarom diegene op wraak uit is. Doordat de verhaallijn vanuit de verschillende personages verteld wordt, is het verhaal vanuit verschillende kanten belicht en heb je als lezer meer kennis dan de hoofdpersonages in het boek. En toch blijft het ook voor mij als lezer lang onduidelijk hoe het in elkaar zit.

Wel had ik soms het gevoel dat sommige dingen niet realistisch waren. Zo wordt er in een vijf sterren hotel op de muren geschreven met zwarte stift. Mij lijkt dat dit toch redelijk snel op zou vallen door de kamermeisjes die regelmatig op een kamer komen. Echter daar lees je in dit boek niks over. Net als dat de jongeren vrij door de gangen van het hotel konden lopen. Ik denk dat er bij menig hotel toch al eens vragen gesteld waren als kinderen/jongeren alleen een kamer huurden.

Echter ondanks dat kleine minpuntje was het boek weer een heerlijke boek wat het thema vriendschap, durf en bij jezelf blijven centraal stelt. Ook wordt er in dit boek duidelijk gemaakt als iemand qua uiterlijk verandert door iets, dat diegene nog niet als persoon verandert. Ook gaf het mij duidelijk de boodschap dat je soms zelf actief iets moet ondernemen in plaats van passief te blijven wachten als je wilt dat iets of iemand terug komt.

Dit boek zal weer heel wat herkenning brengen bij jongeren, maar ook veel volwassenen zullen dit boek met plezier lezen.

Deze recensie is eerder verschenen op Koukleum.nl.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes